Wikipedia:Kebijakan lan pedoman

Sekang Wikipedia, Ensiklopedia Bebas sing nganggo Basa Banyumasan: dhialek Banyumas, Purbalingga, Tegal lan Purwokerto.

Prakata[besut sumber]

Ing Wikipedia basa Jawi iki, ana aturan-aturan sing dadi paugeran umum kanggo miwiti utawa nyunting artikel. Sebagian aturan iku ana sing baku, ana sing isih dadi bahan perdebatan, ana uga sing sifate kontroversial. Penganggo kabèh bisa mèlu urun rembuk ing kaca dhiskusi aturan kanggo partisipasi gawé rumusan aturan sing trep marang perkembangan jaman lan kanggo nunjangncapaian tujuan bersama.

Aturan sing bisa ditampa kanthi umum[besut sumber]

  • Ngindari abot sesisih. Artikel iku kudu ditulis saking cara deleng netral, tegesé artikel iku patut makili pandhangan saka sudhut kang béda-béda sacara adil lan simpatik.
  • Aja nerak hak cipta. Wikipedia merupakan ensiklopedia bebas yang dilisensikan di bawah syarat Lisensi Dokumentasi Bebas GNU. Nyalin sawijining karya wong liya tanpa izin pemegang hak ciptanya mengancam objektivitas kami untuk membina ensiklopedia bebas yang bisa disebarkan secara bebas, dan bisa mengakibatkan masalah hukum bagi proyek ini. Lihat Hak cipta Wikipedia untuk informasi lebih lanjut.
  • Wikipedia iku sejatine yalah ensiklopedia. Proyek ini khusus untuk perkembangan ensiklopedia. Topik lain yang tidak sesuai harus dipindahkan ke proyek Wikimedia lainnya atau dihapus. Lihat Wikipedia bukanlah ....
  • Hormati penyumbang liya. Penyumbang datang dari berbagai latar belakang, kebudayaan, bahkan negara, dan mempunyai pandangan yang berbeda-beda. Dengan melayani orang lain dengan hormat kita dapat bekerjasama dengan efektif dalam membina ensiklopedia ini. Untuk garis panduan, lihat Etika. Jangan menulis hal-hal yang bisa menganggu keharmonisan bersama. Jangan menulis hal-hal yang menyinggung perasaan dan menyinggung SARA.
  • Sikap sopan lan santun. Jangan menulis hal-hal yang melanggar tata susila. Jika ingin menulis fenomena tentang hal ini, cobalah seumum mungkin dan janganlah memusatkan kepada detail-detail yang jorok. Apabila hal ini dilanggar, karya Anda akan dihapus dan Anda akan diblokir.
  • Melu kebiasaan. Dengan mengikuti kebiasaan kita dapat menghasilkan ensiklopedia yang konsisten dan mudah digunakan:
  • Berbagai kesalahan yang umum dalam Wikipedia, informasi berguna bagi pendatang baru.
  • Pirsani Uga daftar kebijakan di Wikipedia.

Kepriwe aturan iku diberlakukan?[besut sumber]

Jenengan iku penyunting Wikipedia. Wikipedia ora duwe "editor kepala" utawa mekanisme vertikal. Sing dadi editor ialah penganggo-penganggo aktif sing memantau pengowahan-pengowahan pungkasan lan gawe suntingan, koreksi/perbaikan format utawa masalah liya sing kurang pas. Dadi, para penganggo iku sejatine penulis sekaligus penyunting.

Dalam kasus-kasus yang lalu, Jimbo Wales telah bertindak untuk mencegah pengguna yang terbukti amat mengganggu. Jimbo juga telah membuat beberapa peraturan sebagai peraturan resmi Wikipedia (pirsani ing ini lan pernyataan Jimbo Wales).

Kepriwe aturan iku dibentuk?[besut sumber]

Peraturan-peraturan yang berlaku di Wikipedia basa Banyumasan iku asale saka:

  • Jimbo Wales, perintis proyek iki utamane bab hak cipta lan aturan-aturan legal.
  • Peraturan-peraturan sing diadopsi saking Wikipedia basa Inggris kanggo patokan wikipedia utama.
  • Konsensus sing dicapai saking komunitas Wikipedia basa Jawa iki.
  • Proposal-proposal sing diajukan. (pirsani w:id:Permohonan pendapat).

Garis panduan khusus kanggo bahan pertimbangan[besut sumber]

Tambahan pada aturan yang sudah diterima umum tertulis di atas, sedangkan panduan-panduan berikut telah diusulkan oleh pengguna berlainan, terutama dari Wikipedia Bahasa Inggris. Anda dapat turut serta mempertimbangkan apakah panduan-panduan ini perlu dijadikan peraturan Wikipedia Basa Jawa atau tidak. Bila panduan yang diusulkan dirasa kurang jelas, harap periksa di suntingan lama artikel serupa Wikipedia bahasa Inggris yang diduga menjadi sumber acuan halaman ini (misalnya, panduan "Cek fakta-fakta Anda" bisa diperiksa di Wikipedia bahasa Inggris melalui pranala en:Wikipedia:Check your facts).

Panduan umum[besut sumber]

Panduan kelakuan[besut sumber]

Panduan isi[besut sumber]

Pedoman penulisan[besut sumber]