Teh Poci: Béda antarané révisi

Sekang Wikipedia, Ensiklopedia Bebas sing nganggo Basa Banyumasan: dhialek Banyumas, Purbalingga, Tegal lan Purwokerto.
Konten dihapus Konten ditambahkan
Naval Scene (dopokan | kontrib)
c +intw id:
Tanpa ringkesan besutan
Baris 15: Baris 15:
{{Rintisan}}
{{Rintisan}}


[[Category:Werna-Werna]] [[category:Panganan]] [[Category:Tegal]] [[Category:Panganan lan Plesiran Tegal]] [[category:Teh Poci]]
[[category:Wedang]] [[Category:Tegal]] [[Category:Panganan lan Plesiran Tegal]] [[category:Teh]]


[[id:Teh Poci]]
[[id:Teh Poci]]

Revisi per 16 Agustus 2007 07.42

Teh Tegal (sing luwih dikenal karo jeneng teh poci; uga teh Slawi) kuwe teh sing khas sekang Tegal, Indonesia. Teh kiye aromane khas tur rasane rada sepet.

Hidangan ombenan kiye disajikena karo gula batu tur luwih pase nek dimbe pas esih anget rada panas.

Kebiasaan ngombe teh poci utawa moci uwis jadi tradisi kanggone wong Tegal, kiye disebabake pertumbuhan pabrik-pabrik teh ning Tegal tahun 1930-an sing nyebabkna timbule tradisi kuwe. Ngombe teh jadi gencar sing jamane kolonial tekan saiki uga uwis dadi budaya lokal.

Kabupaten Tegal memang mempunyai banyak perkebunan dan industri teh, baik yang skala besar maupun kecil antara lain PT. Gunung Slamet yang produknya antara lain Teh Sosro dan Teh Poci. Juga PT. Tunggul Naga yang memproduksi Teh Dua Tang dan Teh Tjatoet, Perusahaan Teh Cap Dua Burung yang memproduksi teh Tong Tjie.

Untuk memenuhi permintaan pasokan industri teh di Tegal, sebagian bahan baku didatangkan dari Jawa Barat yang memang merupakan sentra produksi teh terbesar di Indonesia. Pasokan daun dari perkebunan teh Jawa Barat ini kemudian diolah pabrik-pabrik di Tegal menjadi beberapa jenis minuman teh. Selain teh wangi melati (jasmine tea), diproduksi juga jenis teh hijau dan teh hitam.

Teh Tegal atau sering juga disebut teh Slawi, menjadi istimewa bila diseduh dalam poci gerabah, aromanya menjadi khas. Yang membuat rasanya menjadi seperti itu karena ketika teh diseduh air panas, gerabah yang berpori-pori itu bereaksi dengan teh dan menimbulkan aroma yang khas. Sebagian lagi menyukai teh jika disajikan dalam poci keramik atau porselen. Menurut mereka, dalam poci ini, uap teh panas tertahan di dinding keramik yang keras sehingga apapun jenis tehnya, aromanya tak akan rusak.

Ana istilah teh poci "WASGITEL" sing artine WAangi, panaS, leGI, lan kenTEL.